Web Toolbar by Wibiya




FIBA 33 Hivatalos Játékszabályok 2011

A FIBA 33 kosárlabda mérkőzéseket az alábbi szabályok szerint kell játszani. A Nemzetközi Kosárlabda Játékszabályok 2010 előírásai érvényesek minden olyan játékhelyzetben, melyről a FIBA 33 Hivatalos Játékszabályok 2010 külön nem rendelkeznek. A fair play és a sportszerű magatartás természetesen szerves része a FIBA 33 játékszabályainak.

1. § A pálya

A mérkőzést a FIBA szabályok szerinti félpályán kell játszani.

2. § Csapatok

Minden csapat maximum négy (4) játékosból (3 játékos és 1 cserejátékos) valamint egy (1) edzőből áll.

3. § A mérkőzés hivatalos személyei

A mérkőzés hivatalos személyei: az első játékvezető, a második játékvezető, és az őket segítő három (3) fős asztalszemélyzet, nevezetesen a jegyző, az időmérő és a 10 másodperces készülék kezelője.

4. § A mérkőzés kezdete

4.1       A csapatok egyszerre melegítenek (3 perc).

4.2       A mérkőzés megkezdése előtt az „A” csapat egyik játékosa egy 3 pontos dobást kísérel meg a pálya bármely pontjáról, a 3 pontos vonal mögül. Ha a kísérlet sikeres, az „A” csapat, ha sikertelen, a „B” csapat kezdi a mérkőzést határvonalon túli bedobással, a jegyzőasztallal szemben. A mérkőzést kezdő csapat ellenfele lesz a kedvezményezett a következő feldobáshelyzetben a váltakozó labdabirtoklás szabályainak megfelelően. A váltakozó labdabirtoklás kedvezményezettségét mutató nyíl annak a csapatnak a kispadja felé mutat, amely a következő feldobáshelyzetben jogosult lesz a labdára.

5. § Játékidő / A mérkőzés győztese

5.1. A mérkőzés két (2), egyenként öt (5) perces játékrészből áll.

5.2. Az a csapat azonban, amelyik hamarabb szerez 33 vagy több pontot, megnyeri a mérkőzést akkor is, ha ez a hivatalos játékidő vagy a hosszabbítás(ok) vége előtt következik be.

5.3. Ha a mérkőzés állása a második játékrész végén döntetlen, a mérkőzést annyiszor kettő (2) perces hosszabbítással kell folytatni, amennyi a döntetlen eredmény megszüntetéséhez szükséges.

5.4. A játékrészek és a hosszabbítás(ok) között egy (1) perces szünetet kell tartani.

5.5. Az a csapat, amely a mérkőzés kiírt kezdési időpontja után (3) perccel sincs jelen a pályán három (3) játékra kész játékossal, a mérkőzést feladással veszíti el (33:0).

6. § Személyi hibák/Csapathibák

Az a játékos, aki öt (5) személyi hibát követ el, kipontozódik, és nem folytathatja a játékot. Ha a csapat egy játékrészben elkövette a 4. csapathibáját, akkor életbe lép a csapatra vonatkozó büntetőszabály.

7. § 10 másodperces szabály

A csapatnak 10 másodpercen belül kell mezőnyből végzett kosárra dobást megkísérelnie!

8. § Hogyan játszanak a labdával

8.1. Minden sikeres mezőnykosarat, illetve utolsó büntetődobást követően:

•              A kosarat szerző csapat ellenfelének egy játékosa hozza játékba a labdát közvetlenül a kosár alól, a pályáról (nem az alapvonalon kívülről):

a, úgy, hogy azt a pályán belül bárhol tartózkodó csapattársának passzolja. Azonban, ha ez a játékostárs nem a 3 pontos vonalon kívül tartózkodik, akkor a labdát labdavezetéssel vagy átadással a 3 pontos vonalon kívülre kell juttatnia.

b, úgy, hogy azt labdavezetéssel a 3 pontos vonalon kívülre juttatja.

•              Ha a labda a 3 pontos vonalon kívülre került, akkor a kosárra dobás előtt még legalább egy átadást végre kell hajtani egy csapattársnak.

8.2. Minden sikertelen kosárra dobást, illetve sikertelen utolsó büntetődobást követően:

•              Ha a támadó csapat szerzi meg a lepattanót, akkor kosárra dobást kísérelhet meg anélkül, hogy a 3 pontos vonalon kívülre juttatná a labdát.

•              Ha a védő csapat szerzi meg a lepattanót, akkor a labdát labdavezetéssel vagy átadással a 3 pontos vonal mögé kell juttatnia.

•              Ha a labda a 3 pontos vonalon kívülre került, akkor a kosárra dobás előtt még legalább egy átadást végre kell hajtani egy csapattársnak.

8.3. Labdaszerzés esetén:

Amennyiben az a 2 pontos területen belül történik, akkor a labdát labdavezetéssel vagy átadással a 3 pontos területen kívülre kell juttatni. Ha a labda a 3 pontos vonalon kívülre került, akkor a kosárra dobás előtt még legalább egy átadást végre kell hajtani egy csapattársnak.

8.4. Ha az első támadó játékos, aki a 3 pontos vonalon kívülre vezette a labdát vagy ott átvette azt, anélkül kísérel meg kosárra dobást, hogy legalább egy átadást végrehajtana egy csapattársának, szabálysértést követ el.

8.5. Minden büntetődobással nem járó személyi hibát, szabálysértést és határvonalon kívülre került labdát követően, illetve az első és második játékrész valamint a hosszabbítás(ok) kezdetekor végrehajtandó bedobást a jegyzőasztallal szembeni oldalon, a hárompontos vonal csúcsával egy magasságban lévő bedobási helyről kell elvégezni. A bedobási helyet a határvonalon kívül egy 5 cm-es vonallal kell megjelölni. Az így végrehajtott bedobáskor a labdát a játékvezető bocsátja a bedobó játékos rendelkezésére. A bedobást végrehajtó játékosnak a labdát a pálya bármely pontján tartózkodó csapattársához kell passzolnia. Azonban, ha ez a játékostárs nem a 3 pontos vonalon kívül tartózkodik, akkor a labdát labdavezetéssel vagy átadással a 3 pontos vonalon kívülre kell juttatnia. Ha a labda a 3 pontos vonalon kívülre került, akkor a kosárra dobás előtt még legalább egy átadást végre kell hajtani egy csapattársnak.

8.6. Zsákolás csak nyomásra billenő gyűrűk alkalmazása esetén engedélyezett.

9. § Csere

Csere akkor engedélyezett, ha a labda holt, és a mérkőzésórát megállították.

10. § Csapat terhére írt holtidő

A mérkőzés során egyik csapat sem kérhet időt.

© 2011 kosarsport.hu | Impresszum | Médiaajánlat | Szerzői jogok | Adatvédelem